En tvåa för tre!

Alla inlägg under maj 2010

Av Håkan - 8 maj 2010 13:06

Någonstans i Sverige sitter Mannen, myten och legenden

Håkan Eriksson och knappar på en laptop..

Hemma är 50 mil bort.. Det bortglömda landet

Hunnebostrand är inte efterlängtat.. Så idag gjorde jag

en snabb handling och ringde personalenheten!

En blygsam liten förfrågan om fortsatt semester några dagar

smögs sig ut från mina läppar.. Och JA!! Det gick ju fint!

Har nyss bokat om min biljett som skulle ta mig hem imorgon.

Hemfärden är nu framskjuten 1 vecka.. Närmare bestämt

till Söndagen den 16 Maj. Här spills inga tårar och för er

som saknar den glade, tokige, sprallige och den mentalt störde

Håkan får vänta tills det blir eran tur igen.. För just nu plågar jag

huvudstaden Stockholm en vecka till!


Ha det gött..


Av Håkan - 7 maj 2010 13:25

Så här när sommaren närmar sig kan jag inte

låta bli att tänka tillbaka på de ljuva åren som barn.

När alla föräldrar drog iväg med oss barn för att sedan

dumpa av oss på ett sommarkollo.. Minns än idag

alla föräldrars glädjetårar när de vinkade och kramade

oss farväl för några veckors tid.. På den tiden trodde

iaf jag att det var tårar för avskedet men har nu på äldre

och klokare dagar insett att det var glädjetårar över en

barnfri semester som rullade ner för kinden.

Nåväl, antar att många med mig har varit på sommarkollo?

Mitt kära sommarkollo var på Solstickans barnkolloni

på Ramsvik som ligger där jag nu mera bor.. På Västkusten

mellan Smögen och Hunnebostrand!

Tufft att vara barn, man ville ju vara en bland de "Populära"

killarna som alla tjejer tyckte va sååå söta!

Första året sket det sig rätt regält när min kära Mor

tyckte att den långa luggen skulle klippas

(Som jag hade sparat och tyckte jag var söt i)

med en rostig gammal köks sax på en segelbåt..

Har inte haft en kortare lugg sedan nu på äldre dagar

när man inte längre har något val! Hade köpt mig en

sådan där sjömanskeps som jag vägrade ta av mig..

Enda tills jag kom till kollot..


- Här inne använder vi inte keps! sa föreståndarinnan.

- Snälla, jag vill inte visa min lugg. Svarade jag.


- Så farligt är det nog inte, gå nu

och lämna den på rummet.


Med gråten i halsen gick jag och lämnade kepsen..

Stegen in mot matsalen igen var långsamma och hjärtat

slog hårt.


Hela matsalen brast ut i skratt.. (Jävla ungar!)

Men efter att ha skrattat en stund och allt eftersom

dagarna gick så blev jag en vane sak och såg inte

lika rolig ut!


Andra året så hade jag faktiskt en tjej.. Hör och häpna!

För nästan en hel dag!

Denna dagen skulle vi gå ut på vandring, jag höll mig

i truppen bland de "Populära" (Om jag hade öppnat ögonen

så hade jag också förstått att tjejen jag gick hand i hand med

struntade i de "Populära" och tyckte om mig än då)


Vi kom fram till en bergsplätt där det låg massor med

harskitar!


- Usch, vad äckligt! Utbrast en av killarna.

Finns det någon här som vågar äta en?


Behöver jag ens skriva något mer?


- Det är väll inget! Svarade jag malligt.

- Det vågar du aldrig! Sa de andra.


Nu var det bara så här att det var Håkan Eriksson

de utmanade och de hade ingen aning om vad jag

var kapabel till!


Tjejen som jag höll i handen släppte genast min hand

och sa:


- Du skulle bara våga! Jag gör slut!


I bakgrunden hördes:


- Håkan, Håkan, Håkan!!


Jag plockade upp harlorten och mumsade i mig!

Nu var jag en i gänget och jag var modig...

Trodde jag!

 

- Men fy vad äcklig du är! Trodde aldrig du skulle

göra det! Sa killen.


Alla fortsatte gå och jag stod ensam kvar med

en lustig bismak i munnen.


När vi kom tillbaka till kollot igen var tjejen

som jag hade fått pussa engång och hållt

i handen nu tillsammans med killen som utmanade

mig i harskits ätning!

 

Ger mig fan på att det var hans plan!


Men trots min olycka och dumhet så minns

jag somrarna på Solstickans kollo med ett

leende på läpparna..


Vet inte om kollot fortfarande är aktivt

på sommaren men jag hoppas det och

att det då finns en liten Håkan där som

för traditionen vidare genom att äta harlortar!



Av Håkan - 7 maj 2010 10:03

Redan Fredag!? Jag får panik över hur tiden

rusar förbi.. Helt sjukt!

Har nyss mer eller mindre tvingat mig upp,

kan inte ligga hela dagen.. För då har den också

gått snart. Vaknade av en påminnelse från min

mobil.. Har tydligen medarbetarsamtal idag!

Hade jag helt glömt bort.. Får väll se om jag

kan få en ny tid när jag kommer hem.

Nej, nu får jag äta lite frukost och dricka

kaffe så jag piggnar till.. Ha en mysig Fredag

där ute..


Lite bilder från igår kväll, när vi åkte till

Gömmarens naturreservat i Huddinge kommun.

Själv glömde jag mobilen så Malena fick fota.

 

  


   


   


  


Skogsmulle hatar att vara med på bild!

Hörde allt klick ljuden.. Lite små surt sparkar

jag till en liten oskyldig sten..


     

 

Av Håkan - 6 maj 2010 15:56

Eftersom Malena jobbar idag så har jag

fått sysselsätta mig själv.. Har varit nere i

Centrum här och handlat lite till middagen

jag ska laga tills Malena kommer hem..

Lite annorlunda mot hemma, när jag gick in på

Coop härnere så peppade jag huvudet med tankar:

Kom nu ihåg att du ska gå rakt upp när du går ut igen.

Prata inte med någon och undvik ögonkontakt!

Skämt och sido.. Stirrade nog mer än de flesta..

För här gäller det att ha lokalsinne och att komma ihåg

varje liten detalj.. Annars kan man hamna vart fan som helst!

Tog mig även en liten promenix men inte längre än att

jag såg vart jag kom ifrån. Underbart väder ute, barnen leker,

fåglarna kvittrar och A-lagarna skålar.. Nu är det snart sommar!

 


   


   


   


       

Vitsippor finns i mängder! 


Ha en bra dag..

Av Håkan - 6 maj 2010 11:17

Ja, igår besökte vi Cosmonova på Naturhistoriska riksmuseet.

Vi kollade på Deep Sea. Mycket häftigt.. salongen har 262

platser och har en yta på 760 m². Effekten på ljudsystemets

högtalare är 15 200 W och kan ge ett ljudtryck på 110 dB.

Ett biosystem att tänkas på där hemma  

Filmen som visades var kanske inte så bra men intressant.

Framförallt väldigt mäktigt att se på när det var så stort.

Kan tänka mig att Dinosaurier 3D hade varit mycket tuffare

men det får bli en annan gång! Eftersom vi var tidiga och hade

45 minuter att slå ihjäl så smög vi oss runt på en liten tur

bland Utställningarna.. Enda tills vi upptäckte att det kostade

att gå runt där.. Malena tog några foton på isbjörnen som var

mycket fin att se på!

  

    

Vet inte vad det är för någon knäppgök man skymtar

men han verkar inte vara i sina sinnens fulla bruk!

 


Ha en fin dag!

 

Maj

Av Håkan - 5 maj 2010 13:17

Det var ett bra tag sedan jag skrev...

Nästan så man skäms! Men har

fastnat i den vanliga bloggtorkan.

Sommaren närmar sig och solen värmer mer

och mer.. Ja ni ser.. INTRESSEKLUBBEN

antecknar! Just nu är jag i Stockholm igen,

har tagit mig några dagar semester

och njuter av livet hemifrån..

Skönt att vara bortrest ett tag.

Nu är det dags att ta sig en tur till

stan!


Ha en fin dag..

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards