En tvåa för tre!

Alla inlägg under november 2008

Av Håkan - 29 november 2008 15:07

Då var det lördag igen då. Kom hem ifrån jobbet

för ca: 1 timme sedan.. Dagen har varit bra.

Är jäkligt trött bara av någon anledning.

Dåligt väder ute så jag får väll skylla på det.

Idag blir det ännu en slappar kväll att skriva

in på listan.. Listan börjar bli bra lång!!


Ha en skön Lördag..


Av Håkan - 28 november 2008 13:37

Snart första Advent igen.. Har letat upp sjärnan och

Adventsstaken och placerat dem i mitt vardagsrumsfönster.

Det har gått fort.. Tycker inte det var länge sedan jag plockade

bort det. Ska jobba hela julen.. Suck!! 6 härliga dagar på rad.

Julaftonskvällen blir intressant.. Snacka om julstämning när inte

en kotte fattar att det är jul!! Långbord med skyddsrock det är

vad jag har att se fram emot. Ja jag ska inte klaga blir iaf

inte ensam på jul. Ledig idag och jobbar Lördag och Söndag

morgon..

Ingen snö har lagt sig ännu, blir nog ingen snö till jul.

Träden nakna i backen står, utan några kläder på.

Tomten i sin verkstad stressar på, kampen om klockan

den samma i år. Tomtemor lagar gröten naken,

en nisse killar henne i baken. Het som ett spjut,

vill hon suga.... Nej!!!


Nu får jag ge mig, det hela som

började så bra.. Får nog försöka en annan dag.

Disken den väntar, ingen annan som tar.

Hoppas ni där ute får en fortsatt trevlig da' ;)


Hej, hej

Av Håkan - 25 november 2008 12:18

det är inte utan att jag skäms över att ha

gått upp så här sent. Men jag la mig vid 4.00

imorse.. Usch! Jag satt och översatte och

glömde bort tiden. Drömde om talande älgar

imorse.. Va fan betyder det tro!!? Var pissnödig

i drömmen och gick till skogs, där stod ett gäng älgar

som jagade mig därifrån medans de skrek

"Ge dig av din jävla idiot" och sedan överhörde jag

den malligaste av dem på avstånd säga till de andra älgarna 

"Såg ni hur han sprang.. Jäkla fegis"

Sjuk dröm!! Men brukar drömma knepiga saker!

Jobbar kväll idag och börjar kl: 16.00

ska nog ta mig en dusch nu så jag vaknar till.


Ha en skön dag..

Av Håkan - 24 november 2008 11:57

Så det verkar som om vintern verkligen är

här nu.. Har snöat lite över en halv timme nu!

Det är inte mycket som faller men det är

lite puder på backen.. Det är grått och det blåser,

ingen hård vind men den är stillsam och jämn.

Vill helst att det börjar snöa riktigt ordentligt,

tycker det är mysigt och jag saknar snön.

Är ju född "Dalmas" och är uppvuxen med

riktiga vintrar.. Men de riktiga vintrarna börjar

sakta att avta, inte bara här nere på västkusten

utan också längre upp i landet.

Inget är längre som förr.. När jag tänker på det

så kommer jag ihåg en mycket blåare himmel

på sommaren som barn.. Mörkblå.. Har tänkt

mycket på det och nu för tiden är den bara ljusblå.

"Har en sån där tänkar dag idag"

Tänker på mycket konstiga grejer, sånt som

man i vardagen inte tänker på i normala fall.

Man bara finns och gör det som ska göras.

Tex så tänker jag så här:


Frukt... Vem fan har döpt frukten?

Äpple.. Vi vet alla att det ser ut som äpple

men gjorde äpplet det från början?

Tänkte någon " Det här ser ut som ett äpple"?

Hur fan ser ett äpple igentligen ut..??!!

Det kanske är apelsinen som igentligen är ett

äpple! Okej vi vet att äpplet fanns från begynnelsen..

Adam och Eva i lustgården.. Var det då äpplet

fick sitt namn?

Banan.. En jäkla knepig frukt ser lite små farlig ut!

Snar lik en... Ja ni vet! Vem i helvete stoppa frivilligt

den i munnen första gången? Och skalades den först?

Någon stackare måste ju varit försökskanin alla dessa

gånger något nytt testats..

Då undrar jag hur många har fått sätta livet till?

Nu tänker kanske ni att djuren har ju ätit sånt sedan

begynnelsen! Men vi kan ju inte bara gå på att djuren

överlever vissa grejer.. Äter vi rått kött blir vi ju

dåliga men oftast inte dom!

Tänkt då första gången någon skulle prova svamp!!

Många försökskaniner där!! Och hur fan kom man på

tanken? Visst Vikingarna åt flugsvamp och fick ett rus!

Var det tanken från början? Att någon gick o leta efter

en annan sort att bli hög på? Vilken besvikelse när de

satte tänderna i en Karljohan! Ja så här kan jag hålla på

hela dagen och det tänker jag inte göra.. Blir snart knäpp!!

Eller ja.. Är nog lite speciell redan;)

Nu kom posten också.. Kan det vara något kul idag tro?

Det har slutat snö ute.. Tråkigt!


Ha en bra Måndag..

Av Håkan - 23 november 2008 17:40

Idag har jag och Jörgen varit och tränat..

Skönt att ha tagit det stora steget igen.

Så jäkla jobbigt att börja igen efter man har varit sjuk.

Men nu är det gjort iaf, blev lite små yr idag

men det beror säker på de 2 vinkvällarna jag har haft.

Har ätit precis och känner mig trött så det blir

till och bädda ner sig i älsklings positionen

i soffan "Fosterställning med täcket upp till

öronen" Är ledig imorgon också, städat och tvättat

har jag gjort för den här veckan så det blir en riktig

segar dag.. Och inte gråter jag för det:)

Nej nu lockar soffan så förbannat..


Ha en skön kväll

Av Håkan - 22 november 2008 22:05

Hej, hej sitter hemma hos Michaela och dricker

lite vin. Snällt av mig att blogga...

Men hon hänger över mig och komenterar

varje ord jag skriver och försöker tillrättavisa mig!!

Så hon är mer eller mindre med i detta.

Vi har precis sett på Mama Mia..

Där snåla dom inte med sången precis... Fy fan!

Hade de inte sjungit så mycket så hade den varit

rätt okej. Är inte så mycket för musikaler och detta

var en super musikal!! Hör fortfarande ABBA låtar..

Nej ska väll vara lite social och fortsätta mysa.


Godnatt där ute..

Av Håkan - 21 november 2008 12:39

Vaknade imorse med ett sjuhelvetes morgonstånd,

antar det hade pågått ett tag eftersom jag hade

smärta enda ut i ryggen! Minns vagt att jag hade

en trevlig sexdröm.. Bilder återkommer blixtrandes

rätt som det är.. Måste snart pippa alltså!!

Jag känner mig som ett odjur mitt i djungeln omringad

av gaseller! Vart jag än tittar så står det knulla i pannan!

Jag är snart en fara för omgivningen..

Med en sjukt hungrig blick och med ett flåsande

rör jag mig runt i samhället.. För det mesta obemärkt!

Glad så länge jag tillåts drömma :)

Lämnar detta ämne.... Nu!


Snart dags att jobba igen.. Kväll!!

Föredrar att jobba dag som jag tidigare har nämnt.

Men ibland är det skönt att jobba kväll, då man

får sovmorgon. Nej dags för lite mat i magen.


Ha en trevlig Fredag där ute..


Av Håkan - 20 november 2008 23:50

Fick en knäpp och började på en ny låt

för ca: 1 timme sedan. Har lagt upp en sample

på den delen som är klar på min myspace sida.

Kanske måste rappa in lite tydligare i vissa partier

men det gör jag när hela är klar..

Min överdrivna mättnads känsla har lugnat

ner sig tack och lov. Fick ett oväntat besök

från Hemtjänsten förut.. Tänk vad gammal man har

blivit ändå ;) Nej det var Michaela som hade

lite tid över för mig.. Var kul med ett hembesök:)

Är inte trött alls men jag ska inte fortsätta på låten

mer ikväll för då blir det sjukt sent.. Blir nog

lite Arkiv-X i vanlig ordning..


Godnatt där ute

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards