En tvåa för tre!

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Håkan - 25 maj 2010 19:52

Hem.. Det är väll det vackraste ord jag vet..

En vindsvåning så harmonisk och "varm" (Minst sagt).

Men ändå.. Så finns den där alltid för mig och välkomnar

mig hem efter en dag/kväll på jobbet!

Den bryr sig inte om att jag går och små släpper mig

rätt som det är eller att jag luktar dåligt på morgonen..

Det gör inte heller Malena som med ett leende på läpparna säger:


- Jag tycker om dig precis som du är!


Nu har ju jag ibland svårt att tro att det finns något charmigt

i att gå runt och släppa sig hej vilt hela tiden.

Men hon har ju inte påstått att det är charmigt heller.

Nåväl, man kan vara sig själv till 110% i hennes sällskap.

Om det är bra i längden vet jag inte,

men det lär jag märka på henne tids nog!

Får väll också skylla på att jag inte heller hade de

bästa förutsättningarna när jag kom till världen,

med en släkt från båda sidor med friska vindar där bak!


Jag längtar tills jag får gå hem, det var ju det inlägget

skulle handla om från början. Inte så länge kvar nu

1½ timme kvar och allt är klart för ikväll.

Bara några enstaka som sitter uppe och ser på tv.

Har varit fint väder idag men det blåser rätt kallt ute.

Vart tog värmen vägen? Men det kan vara bra att inte all

värme kommer på engång så sommaren blir förstörd.


Nej, dags för mig att göra något annat!


Ha en mysig kväll...



Av Håkan - 25 maj 2010 12:41

Är det bara jag som har svårt att komma på en

Rurik när man ska skriva ett inlägg ibland?

Vem bryr sig om att läsa när det står "Tisdag"?

Rubriken brukar ju vara det som lockar..

Kanske skulle ha skrivit: Hjälp mig!! Istället?


För snart ska jag gå och jobba.. Har APT före

så jag börjar kl. 13.30 idag och jobbar till 21.30 Urk!!!


Blev sent inatt, la mig kl. 03.00 Översatte klart filmen

jag har hållt på med.. Men det var värt det, är klar nu

och slipper tänka på att bli färdig!

Tog lite längre tid att översätta den här gången 

eftersom jag inte har haft ork vissa dagar

och har varit i Stockholm..

Översatte lite när jag var i Stockholm

men det var när Malena jobbade..

De andra dagarna lockade solen ut mig!


Men nu är jag KLAR!


Har inte hänt mycket nytt sedan igår..

Såg på Shutter Island. Filmen var bra men inte

så fantastisk som alla har sagt.. Man målar upp en bild

av filmen innan man sett den och det är inte bra

eftersom man förväntar sig mer.. Men den var iaf sevärd!

Men tyckte nog The Wolman var bättre..

Nej dags att göra sig iordning lite!


Hej, hej..


Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards