En tvåa för tre!

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Håkan - 13 maj 2010 20:12

Kom nyss hem efter ett äventyr på stan!

Fick en guidad tur runt i bil och några stopp

under resan gjordes för fotografering..

Detta var inte själva syftet utan vi tog bara en

regäl omväg till Kinarestaurangen vi skulle äta på!

China Wang som ligger på Kungsgatan mitt i City.

En lagom stor och mysig restaurang med inte allt för

mycket folk. Vi tog Buffè.. Och jäklar med mat jag åt

och gott var det..


Tills jag gav mig på Sushi bordet!


Eftersom varken jag eller Malena har ätit Sushi förut

fick vi diskret kolla in de som satt och åt redan, så man

fick någon hum om hur man skulle gå till väga.

Men antar att det gick åt helvete ändå..

Jag började med att "smöra" på Wazabi lite snyggt på

mina risrullar med diverse innehåll sedan var det dopp

i den Japanska sojan...

(Detta medan Malena inväntade med spänning på min reaktion)

Och dra enda in i helvete om det inte var det värsta

som jag stoppat i min mun.. Men det var inte det värsta..

Sjögrässalladen och den förbannade Ingefäran kunde

dra ännu längre åt helvete!!! FY FAN!!!

Medans jag gjorde världens alla miner och spottade

och fräste låg Malena nästan över bordet dubbelvikt

av skratt.

(Hon gav fan i att ta Sushi själv, nu förstår jag varför)

För att få bort bismaken i min mun var jag tvungen att återigen

dyka på den "Normala" Buffèn och trycka i mig friterade Räkor

för en tredje gång. Nu finns det 2 maträtter som jag vet att

jag inte äter: Blodpudding och Sushi!

För övrigt var det en mycket trevlig afton på stan.


Störd!!!??


  


De vackra Japanska körsbärsträden blommar i Kungsträdgården.

(Dessa blommor, haha!)

 

  



Måttligt road.. Men JA.. Det var vackert!

 


   


   


   


      


   


   


   


   


   


   


   


Ha en mysig Kväll..   



Av Håkan - 13 maj 2010 12:26

Blev sent igår.. Malena slutade 17.30 och var inte

hemma före 18.00 Som en ordentlig karl man är

så stod givetvis maten redo på bordet!

Efter en stund i soffan efter maten kom ett oerhört

sug efter en kall ÖL.. Nu påstod Malena att hon inte behövde

någon öl men om jag ville ha så kunde vi åka..


- Men vi måste åka nu.. Systemet stänger 20.00


En liten stund går...


- Ville du ha någon öl? Vi måste åka nu i sånna fall!


Eftersom detta var ett tydligt tecken på att även hennes

strupe var torr bestämde jag mig för att övertalas

för en tripp till Systembolaget!


Konstigt det där? Men ut från Systemet hade jag med mig en

låda med öl??!


- Det kan vara bra att ha hemma! Fick jag som svar.


Väl hemma igen bestämde vi oss för att gå över till

Malenas Mamma och Thomas för att ta en fika.

Var där i lite över 1 timme.

När vi kom hem igen blev det filmtajm med kall öl.

Vi kollade på Kick-Ass som jag hade fått för mig

skulle vara en larvig komedi men läst att den skulle vara bra!

Jag måste säga att den inte alls var som jag hade trott  

Kan rekommendera den.. Men döm den inte för fort bara..

Filmen tar sig efter en stund, lite brutala scener ibland!



Ha en bra dag..

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards