En tvåa för tre!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Håkan - 31 oktober 2008 22:56

Jaha då säger vi snart farväl till Oktober

och välkomnar den lite kyligare November!

Undrar om det snart kommer snö?

Lite dåligt med det här nere, bara slask:(

En gammal Dalmas som mig hade uppskattat

en vit Jul i år... Jo visst!

Nej vill man ha snö så får man köpa sig en snökanon!

Brukar ju åka upp och åka Snowboard, kanske skulle

sno med mig en som jag kan ha till nästa jul igen.

Var ju visseligen ett tag sedan jag frosta av frysen,

kan ju alltid dekorera balkongen med isblock!

Kurerar mig just nu med lite rödvin jag hade kvar

sedan jag bjöd Mickaela på middag i Söndags.

"Down Under" smakar faktiskt riktigt bra..

Ger det nog 3½ Håkan av 5 möjliga..

Är ju ingen vin expert men så länge det inte smakar

konstigt i munnen så är det bra.

Nej tror det är dags för lite X-Files i mörkret..


Godnatt där ute

Av Håkan - 31 oktober 2008 17:55

Blev ingen träning för mig idag, håller på

att bli dålig. Har ont i halsen och huvudvärk..

Grattis Håkan!! Varje gång man kommer igång!!!

Provade massage stolen vi har fått på prov

på jobbet igår kväll.. Var så jäkla gött

så jag körde två omgångar till efter jobbet idag:)

Slängde mig i badkaret direkt när jag kom hem

för jag frös så förbannat! Ja alla vet väll hur det är

när en karl är förkyld?! Inte att leka med!

I går kväll när jag hade slutat jobba så gick jag och Lisa

ner i källaren där vi byter om, då vi kände

att det luktade brandrök. Vi gick och tittade oss

omkring men såg inget, jag gick upp och sa till nattpersonalen

och eftersom det bara började lukta mer o mer

så fick vi ringa till brandkåren. Jag och flera stycken till

från de övriga avdelningarna stannade kvar ifall vi

var tvungna att få ut alla boende. Men som tur var

så gick det bra, det blev inte så allvarligt.

Om jag inte är för dålig imorgon ska jag åka och

se på en ny TV.. En platt TV :) Är så trött på detta pipande

nu från min Tv så jag blir galen.. Får köpa mig

en ny DVD också den jag har börjar krångla!

Nej nu ska jag kurera mig lite..


Hej, hej

Av Håkan - 29 oktober 2008 17:27

Hemma igen efter 1½ timmes rent plågeri!

Känns skönt efteråt men när man tränar

så är det ett helvete ibland.

Har ju en skada i axeln och får lite problem

med att må lite dåligt om jag inte värmer upp

riktigt ordentligt innan jag tränar.

Värmer upp gör jag på en motionscykel.

Sååå tråkigt... Man cyklar och cyklar

och inte fan kommer man någonstans.

Har man tur så kanske det står en tjej

på steppmaskinen framför en och då

går det ju genast mycket bättre,

men inte idag... Jörgen testade däremot

stepmaskinen en snabbis och jävlar vad trögt

det gick o cykla!! Det var iaf kul att åka

iväg med Jörgen idag, blir inte så ofta vi

träffas nu eftersom han har ett familjeliv.

Men vi siktar på att åka på Fredag igen!

så nu blir det att ta igen sig imorgon.

Har tvättstugan snart.. Jättekul!!!


Önskar er en trevlig kväll..

Av Håkan - 28 oktober 2008 22:22

Fan vad gott, kvällen är

gjord!!! Imorgon är man ledig

och man behöver inte vålds slå

sig själv till sömns.. Hurra!

Kvällen har varit lugn och det var bra.

La mig i solariet efter jobbet,

tyckte jag såg lite blek ut.

Svider så förbannat i skinkorna bara

när man ligger där, känns nästan som

man är redo för julbordet.

Får väll se hur jag ser ut imorgon;)

Pratade med Jörgen förut,

han ringde till jobbet så vi bestämde

oss för att åka och träna imorgon..

Få ut lite av gifterna efter personalfesten

i Fredags. Nej nu har jag inte tid o sitta här

mer, får väll ta och hoppa in i duschen.


Godnatt där ute..

Av Håkan - 28 oktober 2008 11:05

Idag är det fint väder, blåser gör det inte heller!

Blir nog tvungen att ta en promenad innan jobbet,

får passa på det har ju regnat hur mycket som helst

den sista tiden. Fast jag gillar när det regnar ibland,

är lite små mysigt men det får finnas gränser på

hur länge. 5 timmar kvar till jag ska jobba..

Inte klokt vad länge! Hade varit bättre att

jobba dagen idag och varit hemma vid 14:00.

Ja nu är det så, är ledig imorgon det är bra.


Ha en bra dag där ute...

Av Håkan - 27 oktober 2008 17:02

Då var denna dagen avklarad, jobbat 7-16 idag.

Imorgon börjar jag 16.00 det är lite segt men jag får ju

sovmorgon iaf:) Har suttit och små letat lite efter

något att titta på ikväll men inget nytt har kommit ut

av intresse! Regnar gör det idag med så jag får väll

placera mig i mitt nersjunkna hörn i soffan igen!

Jag tror minsann om man tittar noga de gånger

solen lyser, så ser man konturerna av mina skinkor!

Trevligt.. Man har blivit den professionella soffliggaren!

Skrämmande ibland.. Men skönt för det mesta;)

Hade inte gjort något med ett familjeliv snart

innan man får liggsår.. Men som jag har hört

så knackar det inte på dörren och mitt livs kärlek

står där.. Nej knackar det på dörren så är det

Jehovas.. Det var det iaf alldeles nyss!

Nej man måste göra något åt saken själv!

Tänk så enkelt det hade varit om det bara plinga

på dörren en dag och en röst sade:

Hej nu är jag här, ursäkta att det dröjde!

Skämt o sido.. Givetvis känns ensamheten

värst när man tänker på den.. Säkert många med

mig blir skrämd av tanken när man tänker till..

Kompisarna har fått till det, det är barn hit o dit,

ny Volvo, båt och hus.. Och då tänker man igen..

Vad har jag? Ja jag har en Teve som piper och tjuter

när jag sätter på den, en sliten hörnsoffa som bara är

utsliten på ENA sidan, ett sparkonto med 67 öre på.

En enkel säng, så om jag någongång får napp

så får jag ändå ligga på soffan!! Visst detta är baggateller,

har ju inte med det ekonomiska o göra att lyckas

med kärleken. Undrar om jag levt

i ett tidigare liv? För om jag har

levt ett liv innan detta så borde jag:


. Knullat konstant.


. Haft ungar till höger och vänster.


. Varit så rik så jag inte behövde torka mig

själv i röven.


. Varit för snygg för att kunna motstå

hur rutten jag än var.


. haft en enorm balle.


. ej varit omskuren.


. Haft mer hår på huvudet.


. Aldrig behövt dra i snoppen

och känna ångest!


Men, men nu lever jag här och det är

väll fantastiskt att viga sitt liv åt celibat!

Hahaha.. Måste skratta åt mig själv

ibland.. Är ändå ganska nöjd med mig

själv och mitt liv, kunde ha varit värre..

Nej nu är det dags att ta sig en dusch:)


Hej, hej

Av Håkan - 26 oktober 2008 10:34

Det är grått, vått och det blåser! Måste snart ta

mig ner och handla, inte direkt lockande att

traska ner i detta men jag har lovat o bjuda på

middag idag så lite regn får jag tåla.

Imorgon är det jobba som gäller igen..

Är riktigt uttråkad, idag känns allt meningslöst

igen.. Varför då? Är det vädret som gör det?

Ja något är det iaf, känner bara för att dra

en djup suck och lägga mig under täcket igen!

Men så fan heller, det tänker jag inte göra.

Nej.. Le Håkan, du är ung och frisk,

du är varm o kärleksfull.. Kan det bättre bli?

Nej.. Jag har det toppen, jag är bra!!

Jag är glad idag.. Punkt slut!


KRAMA MIG!!!!!


Av Håkan - 25 oktober 2008 15:11

Har dubbel uppsättning av allt i min

lägenhet idag.. Drack inget hembränt igår

så jag känner mig lugn, men ser fan dubbelt!

Var på personalfest igår.. Hade en jätte rolig kväll

men det blev lite mycket av det goda.

Förstår inte varför man alltid ska vara uppe på dansgolvet

och utföra någon form av rörelser.. Det värsta

är att man tror verkligen att man är stengrym på

golvet enda tills dagen efter när man ser allt

i slowmotion och en rysning av obehag får

ens nackhår att resa sig. Har sagt det förr och

säger det igen:

" Ge fan i o dansa när du har druckit Håkan"

Men trots detta snesteg så hade jag en trevlig kväll

som jag avslutade nere på Kanske - Resturang & Bar

i Kungshamn. Har så smått börjat att återhämta mig igen,

men det blir bara värre och värre dagen efter för varje

år som går.. Men ibland kan det vara värt det!

Nej nu gungar det till igen.. Dags att inta soffan!


Hej, hej

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards