En tvåa för tre!

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Håkan - 12 maj 2010 15:47

Måste säga att den där Håkan är en helt underbar

person, som tar mig med på sina upptåg.. Har svårt att slita mig!

Han talar till mig konstant och låter mig svara..

Han är ett perfekt sällskap, vill jag gå åt höger så går vi höger..

Ibland har han ju lite svårt att skilja på höger och vänster

men då är det bara att lappa till honom lite lätt i bakhuvudet.

Jag och min trogne vän tog oss idag en promenad till Långbroparken

som inte ligger så långt härifrån.. Där var det folk lite överallt..

Det märks att det börjar bli sommar, folk grillar, ligger och solar sig

på filtar och fikar.. Själv satt jag och snusade på en parkbänk och

tittade på allt folk (Lite diskret). Illstirra är inte min grej men många

andra har det som hobby.. Kanske jag talade för högt med mig själv?

Eller så såg jag bara harmoniskt trevlig ut när jag satt på min bänk.

Ringde min kära bror också så jag fick fly verkligheten ännu mer.

Inte illa menat men att tala med sig själv är en droppe i havet.

Nu var faktiskt samtalet mera normalt än vanligt och vi hade en

trevlig pratstund. Jag har promenerat och varit ute i nästan 2 timmar

helt ensam med mig själv, inga problem att hitta tillbaka igen.

Gick in på Coop Konsum och handlade till middagen som jag snart

ska börja med.. Var nog rätt varmt därinne för de stackars kassörskorna

för min kassörska hade ingen behå under den väl uppknäppta blusen.

Lite diskret stod jag och funderade på allt annat jag kunde tänka mig 

Tackar ändå Gud att det var en ung kassörska och inte "Ingrid" 65 år

som satt där.. Nåväl, ursäkta mig om jag tog upp detta men det är inte

var dag man handlar Boob Konsum.

Nej, nu har jag nog inget mer att skriva.. Men som vanligt följer här

några bilder efter inlägget. (Men inte från Coop Konsum)


  


  


  


  


  


 


Kram på er.. 

Av Håkan - 12 maj 2010 10:56

Ja, jag har inte nyss gått upp.. Nej, jag gick upp

för 1 timme sedan.. Jag vet, det är säkert sent det med.

Men jag har ju semester. Har nyss ätit frukost och har

lyssnat hela morgonen på grannen ovanför som värmer upp

för sång.. Det hörs mycket väl.. Lite lyhört!

Oj.. Nu tror jag hon är i Malenas sovrum!

Detta är givetvis inte första gången man fått höra detta.

Det här hör till vardagen. Hon kan sjunga så det är det inget fel på.

Hon sjunger riktigt bra.. Det är själva uppvärmningen som kan vara

påfrestande.. Jag bryr mig inte lika mycket som Malena gör..

Hon har vid några tillfällen på morgonen vrålat rätt ut och

härmat uppvärmingen.. Då jag har dragit täcket över huvudet.

Igår efter Malena hade jobbat så tog vi oss en tur ut i det

fina vädret.. Då jag också.. Hör och häpna.. Tog lite bilder  


  


  


  


Här är tydligen något Senior/äldreboende av något slag..

Snacka om ett perfekt läge.. Ligger jätte fint!

  

 

  


Med utsikt rätt ut över vattnet..

  


  


Soligt och fint idag också.. Blir nog en promenix idag..


Ha en underbar dag.. 

  

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards