En tvåa för tre!

Alla inlägg under mars 2011

Av Håkan - 9 mars 2011 13:57

från översättningen som jag håller på med.

Kom på att jag kanske behövde middag idag,

så nu står det Grekisk Kycklig i ugnen.. Mums!

Såg en gång för flera år sedan ett recept på en vispgrädds

förpackning från Arla och jag nappade direkt.

Det sitter i ryggmärgen och receptet vet i fan var det har

tagit vägen, men eftersom detta är en favorit så glömmer

jag inte bort det så lätt.

Snabbt och enkelt är det.. Allt man behöver är:


Kyckling filè

Färsk Basilika

Grädde (helst vispgrädde)

Fetaost

Svarta oliver

Salt & svart peppar.


Fram med en ungsform.


  


Salta och peppra kyckling filèn, hacka basilikan och stö över kycklingen.

Smula på Fetaost och granera med svarta oliver.


  


Häll sedan på grädden så det täcker någolunda...


  


och sedan in i ugnen på 200 grader i ca: 40 - 45 minuter.

Servera med ris!




  


Detta var mitt middagstips och det ska inte heller bli till en vana...

Får skylla på dåligt väder och tristess, varför skulle jag annars ge

middagstips på min blogg!?


Ja, ja... Lycka till om ni känner för att prova!



 

Ha en fin dag...

Av Håkan - 1 mars 2011 11:26

och så var vi inne i en ny månad igen! Det går framåt

och med det menar jag mot våren.. Annars är det som vanligt

uppe i vindsvåningen... Det är mina jag och våran grop!

Var ledig igår och var och tränade, ikväll ska jag jobba igen.

Är ledig till helgen och det ska bli riktigt skönt.


Ikväll är det Thomas och jag som håller ordning på torpet.

Hoppas det blir en lugn kväll.


Nej, ska försöka ringa min bror en sväng..

Om han nu svarar!



Ha en fin dag...

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards