En tvåa för tre!

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Håkan - 17 maj 2010 19:20

Jaha, då har jag förbrukat dagen med städning.. Alltid lika kul!

Men det behövdes avlägsnas lite dammråttor och

dålig lukt här hemma.. Kan ju meddela om att ni bör INTE

äta räkor vid ett bord där en ryamatta ligger under!

Om ni inte kollar om eventuellt spill ligger kvar innan ni åker

bort i 2 veckor.. Tyckte väll att det var något som inte luktade

som det skulle! Och vilka JÄVLA mattor att dammsuga sen!!

Hej hå.. Här hänger vi oss kvar! Näst intill omöjliga att få rena.

Hade jag haft en redig kastrull så hade jag garanterat kunna

koka fond på den.. Nej, inga fler räkfrossor i vardagsrummet!

Kvällen når mot sitt slut och imorgon blir det att jobba igen  

Känns inget vidare men kul att träffa mina kära arbetskollegor igen.

Men jobbet.. Usch!! Tiden går så fort.. Har varit ledig i 2 veckor

men de bara försvann!? Ja, ja.. Snart sommar och semester så

man får bita ihop.. Tog mig ner till Konsum förut för att handla lite..

Hade tänkt att göra levergryta idag men de får inte lever

fören imorgon.. Typiskt, jag som var så sugen på det..

Får bli en annan dag  

Nu har jag inte tid att sitta här mer (Jag som är sååå upptagen).

Jag ska väll sjunka ner i min grop för ovanlighetens skull..

Men gropen är inte så skön längre..


Passa nu på att kramas med någon i kväll,

ni som har någon nära..

Av Håkan - 17 maj 2010 10:12

Då har man vaknat upp i Hunnebo idag då..

Här är sig allt likt, Hell Moppers, Hell Epas (Nytt för i år)

och alla våras kära: Hell Volvoraggers, styr gatan!

Jag har haft det så skönt medan jag har varit

borta.. I Stockholm är det knäpp tyst!!?

Här hemma så hade jag nästan glömt min

egen lilla E6:a utanför, som jag igår när jag sjönk

ner i min grop trött efter Tågresan trodde hade

förvandlats till ett flygfält! Men det var bara (märk väl)

en utav Volvoraggers som åkte förbi..


Måste säga att det känns konstigt att vara hemma igen..

Tråkigt, ensamt med nästan en liten ångest varning.

Jag har iaf haft det bra och vi har hittat på saker

i stort sätt varje dag.. Är ju van att vara lite lat av mig när jag

är är hemma.. Kommer hem från jobbet och svimmar i soffan..

Men i Stockholm blev det att fara iväg någonstans hur seg

jag än kände mig.. Mycket bra för herr Eriksson att få

några sparkar i röven  


Tåg resan hem gick ju bra igår men tog längre tid än

de andra gångerna jag har åkt. 5½ timme tog resan igår!

Dessa toaletter de har på tåg och bussar är fan en rysare..

Men föredrar tåg toaletterna framför buss toaletterna.

På tågen har man iaf lite svängrum och slipper stå i ett läge

med armarna rätt ner efter sidorna och svaja hysteriskt fram och

tillbaka (Som en flaggstång i rejält blåsväder)!

Men något jag funderade på igår är:

Finns det någon tidsbegränsning på hur länge man kan vara

inne på en toalett som färdas över 100 km/h utan att skämmas?


Något jag la märke till igår var att alla som gick in på toaletten

ställde sig framför dörren innan de gick in och spanade runt..

Såg nästan ut som de försökte få ögonkontakt med alla för

att meddela just detta:


Som ni ser går jag nu in på toaletten.. Som ni vet kommer det

att ta ett tag.. Jag kommer åter.. Önska mig lycka till!

 

Som många redan vet av mina nära och kära så har jag

stora problem när det gäller resor och kisseriet!

Så igår fick jag det ultimata testet.. Gå på toa på

tåget..  Detta är något jag har undvikit att göra

för har inte tyckt det har varit någon ide (Knasig inställning).

Men igår så kände jag att jag inte hade något val..

Jag gick min väg till toa...


10 minuter senare...


Jag gick och satte mig igen

(Svor och hade tankar om att hoppa av tåget).


15 minuter senare..


Skam den som ger sig! Med bestämda steg gick jag igen..


10 minuter senare...


Jag gick och satte mig igen

(Svor och hade tankar om att hoppa av tåget).


Efter en stunds grubblande bestämde jag mig för

att gå på upptäcktsfärd runt på tåget..


Jag gick genom vagn efter vagn och till slut kom

jag fram till en alldeles egen liten hörna där det fanns

en dörr med texten: Handikapps toalett.

 

Denna dörren hade även mitt namn på sig och jag

stegade mig in.. Här fanns det utrymme!

Kunde till och med lägga mig raklång på golvet

om det vore så.. Eftersom jag visste att här skulle

jag få vara i fred så oroade jag mig inte över tiden

och tog god tid på mig..


Och dra mig baklänges!!

Håkan Eriksson kissade på tågets toalett  


Som en ny människa gick jag tillbaka till min plats

med ett överdrivet trevligt ansiktutryck och ett

smile på läpparna!


När jag efter några timmar senare kom fram till

Munkedals station var det dags igen...

Stationen var stängd tills vidare och jag gjorde

ännu ett test.. På perongen med endast en liten buske

som skydd med vägen och trafiken framför mig..

Kissade jag.. För om man kan kissa på en toalett

i över 100 km/h svajandes och medans man blå håller sig

fast i allt man kan greppa.. Så är fan ingenting omöjligt!!!


Ha en fin dag...


Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards