En tvåa för tre!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Håkan - 26 augusti 2010 13:27

Och jag jobbar kväll! Imorgon jobbar jag dag

som jag då helst föredrar att göra. Ledig helgen

och det ska bli så skönt! Har haft semester och längtar

ändå till varje gång jag är ledig.. Är inne i någon trött

period igen... Eller ja, igen!? Är alltid trött nu för tiden.

Måste snart komma igång och träna igen så jag blir

piggare! Bara jag blir helt fri från det som ligger i kroppen

och jäklas. Annars är allt som vanligt här, förutom

att det är byggställningar här utanför och de

hammrar och har sig... De ska tydligen klä fasaden eller nått!

Persiennerna är nere och det är mörkt och trist!

Men har ingen lust att se folk stå utanför..


Idag fyller min brorsdotter 10 år... Hej vad det går!

GRATTIS! Ska ringa en sväng sedan om hon har tid

o prata vill säga  


http://hakaneriksson.bloggplatsen.se/2009/08/26/1934573-onsdag/


Nej dags att försöka piggna till lite!


Ha en fin dag...

Av Håkan - 22 augusti 2010 11:28

Varför är det alltid så att när man tror saker är

bättre så kommer de tillbaka? Ringde personalenheten

igår och talade om att jag skulle jobba idag... Knäppgök!!

Idag värker foten mer igen och jag känner mig inte alls bra..

Känner mig sjuk!? Ja, ja.. Kan iaf inte ringa och säga att jag inte

kan komma idag igen... Jag får helt enkelt gå iaf.

Blir jag inte bättre nu till veckan får jag gå och kolla upp det,

så jag inte har inflammation eller nått.


Idag blåser det och solen skiner från och till,

har regnat inatt!? Konstigt! Vi som nästan inte har

haft regn på hela sommaren  


Renar det inte, så blåser det! Fy fan!


Allt det där man har längtat efter är nu över...

Sommar och semester... Hösten ligger framför oss

och den långa vintern. Hemskt, men vad göra?



Ha en skön Söndag...

Av Håkan - 21 augusti 2010 09:37

Om ni undrar varför jag inte har uppdaterat

sedan det senaste inlägget så har jag en

ganska enkel förklaring till det:


INGET VIKTIGT ATT SKRIVA OM!


Nu har jag väl inga större nyheter idag heller men

man når en gräns för uppehåll och man måste skriva

något iaf.


Semestern är ju slut och hösten är ett faktum!

Iaf när man tittar ut genom fönstret.. Regn, regn

och åter regn... Va fan är detta? Syndaflod pågång?

Efter denna vinter vi hade trodde jag iaf att vi skulle

få tillbaka något och få njuta av en varm skön sommar...

Men inte då! Nu finns det ju ni som har haft en bra sommar

gissar jag... Hela landet har ju inte haft skit väder!

Skönt för er och jag är glad för eran skull, Morr!


Nej, Herr blekfis får satsa på mer färg och ett piggare

liv nästa år... Tills dess blir det att äta vitamintillskott!


Ska jobba imorgon, har varit hemma från jobbet igår

och idag... Har gjort något med min fot? Vad vet jag inte!

Har nästan inte kunnat gå på den och den har varit

missfärgad och såg ut som jag hade fått åderbråck

på hela ovansidan!? Hade feber igår morse

och låg och skakade som ett asplöv!?

Jag misstänker att det kan ha varit för att jag har

varit händig och hjälpsam för några dagar sedan.

Hjälpte Emelie att bygga ihop en byrå från ikea och några

hylllor... Gissar att jag suttit fel med mina gamla leder

på något sätt... Vad vet jag.. har varit instängd och

legat i soffan med foten i högläge sedan Torsdag!

Men å andra sidan är jag inte heller känd för att

vara mannen med turen på sin sida!


Ringde personalenheten nu imorse och talade om

att jag kan jobba imorgon... Har fortfarande ont

men är bättre nu.


Vad händer idag? Ingenting, det spöregnar här!

Får ta dagen som den är, vad mer kan man göra?


Ha en fin dag...


Av Håkan - 15 augusti 2010 11:55

Ja, idag är det sista dagen på semestern  

Har hört folk säga att "det ska bli skönt med rutiner igen"

Fan heller!!! Jag är gärna rutinlös ett tag till!

Konstigt det där.. Igår var det den varmaste dagen på länge,

nu idag när jag stack ut huvudet genom balkongdörren

träffades jag återigen av ljuvligt varma vindar!!!!

Skulle inte förvåna mig om allt det goa vädret kommer nu!?


Jag lämnar nu detta ämne pga ångestliknande symtom...


Igår var jag i Munkedal på födelsedagsfest hos Mamma o Per.

Kom dit vid 13.30 tiden. Det var mycket trevligt med go mat o dryck..

Kände inte många själar, var flest från Pers sida av släkten

där som jag inte hade träffat.

Pers ena bror hade jag träffat innan så vi hade skålat ihop förr!

Jag tog det lugnt igår och mådde inge vidare senare på kvällen.

åkte hem igen efter kl. 23.00 pga huvudvärk och att jag allmänt

mådde kasst. Idag snörvlar jag mer än jag gjort tidigare i veckan

och är lite småyr.. Men är glad att jag ändå åkte dit..

Synd bara att det blev som det blev, jag är inte den som ballar ur

först annars  men, men...


Nej nu ska jag fortsätta nysa på något annat än tangentbordet!!


Ha en fin dag...

Av Håkan - 12 augusti 2010 14:58

Jag har idag lyckats att sticka ut huvudet

utan att det började regna! Trots att jag är

krasslig så bestämde jag mig för att ta en

promenad i det fina vädret.. Naturligtvis så sprutade

svetten och andfåddheten tog överhand på en förkyld man.

Tog vägen om konsum för att visa att jag

fortfarande håller titeln "Hunnebostrands blötaste man"

Svordomar och en lagom tung konsumpåse tog mig

tids nog hem igen... Av med kläderna och takfläkten på!

Nu sitter jag här med yrsel och en rinnande näsa..


Men jag tror ändå promenaden gjorde gott!


Nu är det dags att steka pannkakor och på dem ska

jag lägga en stor klick glass!


Har ju rört på mig, så jag kan äta med gott samvete!


Tack o Hej...

 

  

 

  

 

  

Av Håkan - 10 augusti 2010 12:12

Ja, något har jag fått i mig! Håller på att bli riktigt kass..

Men tyvärr vill det inte bryta ut riktigt!

Har ändå haft tur och inte varit sjuk i sommar men det

är klart.. Varför få slippa undan?

Jag misstänker att detta beror på nattbadet i Lördags..

Badhjälte som man är i fyllan... Gissar att jag hoppade i

åtminstånde 5 ggr och jag simmade!? Har jag några

dolda tankar om dödslängtan tro? Har hört att de flesta

drunkningsolyckor sker i fyllan! Men vi var ju rätt många

så någon bör väl ha räddat mig.. Lördagen var rolig och

kvällen var bra.. Var inte så sugen på att gå ut men

något hände på förfesten när Whiskyn kom fram...

Det sa PANG och Eriksson var i toppform!


Nu blir det inte så mycket mer.. Ska till Morsan och hennes

karl på 50 årskalas på Lördag, då blir det väl lite men

ska nog ta det lite lugnt iaf.. Måste kurera mig..

Börjar jobba igen på Måndag (Fy F**).

Finner inga ord för hur tråkigt det känns...

Har haft riktigt otur med vädret på min semester

och snart är allt slut igen!? Tiden går så fort

men jag har ju ändå haft kul  


Nej, får väl se om jag kan sysselsätta mig lite

med något...


Ha en fin dag...

Av Håkan - 8 augusti 2010 21:48

  ....

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards