En tvåa för tre!

Alla inlägg under juni 2013

Av Håkan - 25 juni 2013 16:17

Nej någon sol hjälte har jag aldrig varit, idag har ju solen äntligen letat sig fram

och jag tänkte avnjuta eftermiddagen med "lite" bränna... 30 min på var sida, sedan välstekt!

Förvirrad och uttorkad, tog jag mig som väl är in i köket för att dricka en spann vatten!

Vad är det för gener jag besitter!? Måste vara ett rent helvete att ha med mig på en utlandsemester!

Solskyddsfaktor 95 och vätskedropp!


Nåja, jag duger väll som röd också kanske, alla kan vi inte vara lika!!


Jag är redan inne på min andra vecka semester, detta är lite skrämmande måste jag säga...

Har inte tänkt så mycket på det fören just nu... Och det var jävligt onödigt kan jag säga!

Nu släpper vi det...


Huvudsaken är iallafall att jag mår förbannat gott, skulle inte vilja ändra på någonting...

Tack mitt hjärta!!


Nej, nu blir det nog att försöka tvinga i sig lite mat mellan vätske intagen!!



Tack o hej...


Av Håkan - 23 juni 2013 15:58

Dålig fantasi till en rubrik idag, men det spelar väl ingen roll!

Då var midsommar över och man kan verkligen lita på vädret

varje år... Skulle det vara annat väder än väntat

så blir man ju bara positivt överraskad!!

Herre jävlar vad det vräkte ner, syndafloden släng dig i väggen!

Nåja, vädret var skit men jag kunde inte ha haft det bättre iallafall.


Idag är det en sån där extremt tråkig dag, en tvättäkta söndag

som man bara vill ska ta slut... Solen visade sig tidigare idag

och jag hade tankar på att fortsätta jobba på rödfärgen...

Men ack vad jag bedrog mig, skulle ju kunna ta med mig duschtvålen ut

så sparar jag på varmvattnet... Men någon sådan underhållning har jag nog

inte lust att bjuda på!


"Halv-gammal man blottade sig på balkong i sotenäs"


Visseligen skulle det knappast förvåna grannkommunerna...




Tack o hej!

Av Håkan - 18 juni 2013 18:42

Då har man påbörjat den första veckan av semestern,

måste säga att det är förbannat skönt!

Jag lägger mig när jag vill och står upp när jag vill,

inga måsten bara att njuta!

Idag har jag haft tvättstugan och bara slappat på balkongen,

ser att jag har fått mer färg på höger armen än på vänster... Det var ju fan också!

....... Var tvungen att gå o kolla så jag inte hade blivit solbränd bara på höger sida...

Verkar rätt lungt på den fronten... Puh!!! Hade blivit lite jobbigt annars.


- Haha, kolla in den där!! Hörru, Dansken!!


Nej, det räcker gott o väl att jag blir röd, behöver inget mer att svära över!


Annars är läget under kontroll med Eriksson, har det faktiskt väldigt bra!!


Jaha, på Fredag är det redan midsommarafton, ska bli riktigt spännande o se vad för väder det blir.

Kan nog bli vad fan som helst!


Pratade med min far igår:


-  Det är nu det vänder och vi går mot mörkare tider igen... Det är snart Julafton!

   Det är fan lika bra att gå och leta sig en gran!


Detta är något jag får höra varje år vid den här tiden, haha, han är en rolig prick den där!

Men samtidigt ligger det något i det!


Nej fy, det är ju fortfarande sommar och jag ska fortsätta njuta av min semester!!




Ha en fin kväll...

Av Håkan - 11 juni 2013 14:34

Imorgon gör jag mitt sista arbetspass och är ledig i 4 dagar...

Följt av... 4 veckors semester!!!!! Så förbannat gott!

Nu har man mycket härligt att se fram emot... Något jag väljer

att kalla kvalitetstid! För övrigt är livet som nybliven 35 åring

mycket bra... För helvete, nu har de stått och gasat med en seg

gammal moppe på utsidan länge nog... Åter till ämnet innan, hade ju

lite känningar av någon form av kris innan jag fyllde men de är som bortflugna nu.

Känns lite som jag har blivit en ny människa... Men om ni lägger i en växel på moped

jäveln och åker härifrån!! ... Så gott folk, ni som är under 35... Frukta ej!

... Jag blir så trött...


Nej, om man skulle stänga igen fönstren o gå och duscha en sväng kanske!



Tack o hej!

Av Håkan - 4 juni 2013 20:52

Nu har jag allt försummat dig bra mycket min kära blogg!

Jag har ju till och med hunnit fylla 35!!! Som inte det vore spännande nog!?

Kan tyckas så... Är faktiskt inte så farligt trots allt, känner mig fortfarande

ung & frisk! Har lite suddig syn men det kan kanske bero på att jag drack lite i Lördags!?


Imorgon är det 15 år sedan på dagen, som jag flyttade hit till hunnebo!

Minns det lite som igår (Så minnet är det inget fel på heller).

Jag var nyss fyllda 20 och bar på en figur liknade en pormask, ja det var tider det.

Min första alldeles egna lägenhet... Och den enda om det går i den här takten!


Det var jag och min Far som i en gammal Volvo med släpkärra letade oss ner hit,

min Far som redan då hade en någorlunda hög ålder... 48?

Ja, ja, behövde lite sömn på vägen, berodde väl kanske lite mer på de nattliga

långa milen än på åldern kan tänkas. Min Far är storsnarkare... Jag kunde omöjligt

somna i den igenimmade Volvon och blev sittandes på en parkbänk i några timmar

på rastplatsen med mina drömmar och visioner om en lovande framtid.


Att detta redan är 15 år sedan brukar jag och min Far diskutera förbryllt över...

Helvete vad jag låter vuxen när jag skriver!? Nåväl, Jag och min Far hade en trevlig

resa ihop hit ner, jag kommer ihåg att det var bra tufft när han åkte och lämnade mig

kvar i detta näst intill främmande land!


Nu sitter jag här 15 år senare och tänker tillbaka med glasklara minnen   



Det du, min kära blogg... Det är historia det!


Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards