En tvåa för tre!

Alla inlägg under mars 2009

Av Håkan - 16 mars 2009 15:24

Jag är helt jävla färdig idag!! Var ute imorse igen och

promenerade.. Gick slingan 3 varv idag! Tog mig 2½ timme

att gå.. Har stuckit hål på en blåsa som jag hade på tån.

Har inte direkt några bra vandrar skor. Spännande o se

hur det känns i benen imorgon!?

Imorgon är det jobba som gäller igen.. SUCK!!

Tillbaka till verkligheten igen,

jobbar kväll och börjar 14.00 så det är en mjuk start!

Känner mig inte direkt utvilad.. Snarare koma!!

Vad händer nu tro? Ska väll laga mig lite middag

men jag är inte så hungrig just nu.. Åt frukost när jag

kom tillbaka från promenaden vid 13.00

Det var ingen liten frukost vill jag lova!!

Nej nu har jag inget mer o skriva..


Hej, hej

Av Håkan - 15 mars 2009 20:49

Ont i fötterna efter dagens promenader!!

Gick upp runt 9.15 idag, vinglade mig in på

toaletten och suckade återigen djupt av min

spegelbild.. Borstade tänderna och vandrade sedan ut

ca 9.30 på en morgon promenix. Jag var ute och gick

i över 1½ timme. Var så förbannat svettig när jag kom tillbaka

så jag fick ta med jackan till tvättstugan idag!

Var nyss på en lång promenad till.. Lisa från jobbet

har varit här idag. Hjälpte henne med sitt mobila bredband,

beställde "Mat" från Pizzerian och sedan fick det bli en promenix.

Den lilla äckliga apparaten på höften som vi så fint kallar

"Stegräknare" står just nu på 21168 steg så jag får vara nöjd

med dagens k(r)amp!

Nej ska nog avsluta kvällen med en film tror jag..


Natti

Av Håkan - 14 mars 2009 19:56

Då var man hemma igen i regninga Hunnebo!

Vi åkte hem idag runt 10.30 imorse.

Var en sväng till min Bror i Malung så jag fick

krama om honom, hade inte sett honom på 1 år.

Var tråkigt bara att inte tiden räckte till så jag

fick träffa honom mer :( Farsan såg jag iaf..

Han var o besökte oss i huset vi bodde i igår

kväll.. Min andra Bror Nicklas kom också på besök

och tog en öl. La mig lite senare än vanligt igår.

Klockan blev runt 24.00 Låter kanske tidigt för

o vara mig men när vi har varit där uppe och åkt i

backarna hela veckan så har vi varit dö trötta vid 21.00

Har inte lagt mig senare än runt 22.30 på hela veckan

med undantag från igår. Vi har iaf haft det jätte bra

och det är faktiskt lite tråkigt o vara hemma.

Sitter med den gamla vanan "Ölen" i näven och njuter

något trött i ögonen. Tittar suckande på stegräknaren

och inser att jag tyvärr måste ta mig en promenix...

FAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNN!!!!!!!!!!!

Har suttit i en bil större delen av dagen och bara skrapat

ihop 6716 steg.. Var nere och handlade på Konsum när

jag kom hem förut men det var inte tillräckligt!

Den efterlängtade Runken hjälpte inte heller till!!!!

Det enda jag fick ut av det var (Ganska mycket) samt

en gnutta ångest!! Nej jag får helt enkelt ta med mig

MP3 spelaren och gå ut!

Avslutar med några bilder från där vi bodde!


Go kväll





Av Håkan - 13 mars 2009 17:19

Sista dagen i fjället.. Åker hem imorgon igen.

Vi åkte i Hundfjället idag med, men så jävla kallt det var.

Tjock dimma på toppen och blåsväder. Jag och Thomas är

hemma hos Pappa just nu och har skrivit in oss på Tappa.se!

Ska snart gå tillbaka till Karlsson innan han stressar ihjäl sig!!

Tommy fick idag en vän för livet som gav honom tips för

sendrag.. Hade något med salt o göra.. Kamraten var Lapp

och hans namn på Latin enligt Tommy betydde "Blygläpp"

Inte konstigt att vi knappt fick Tommy därifrån. Har aldrig

sett Tommy le så mycket. Skämt o sido, Tommy står för

maten idag!


Go Kväll


Av Håkan - 12 mars 2009 17:30

Idag har vi varit i Hundfjället, var förbannat kallt

uppe på toppen.. Blåste på rätt bra!

Måste säga att det var mycket bättre åkning

i Trysil igår, längre och finare backar.

Det började snöa runt 13.00 tiden och har

fortsatt sedan dess. Är hemma hos Pappa

igen och ska lägga upp lite bilder.

Thomas har förstås lyckats knäppa kort

på mig när jag är som tröttast.

Ibland är det drygt med Snowboard, särskilt när

man ska ta sig fram när det är plant.

Då måste jag hoppa mig fram eller knäppa loss

den ena bindningen och sparka mig fram.

Fy fan.. Efter ett tag är jag bra slut!

Detta kan jag lova är hårt för en gammal 30 åring ;)

Snart dags för mig att gå tillbaka till Thomas och

Tommy.. Äta middag och dricka mer öl!


Go kväll




 

Av Håkan - 11 mars 2009 18:15

Av Håkan - 11 mars 2009 17:57

Idag har vi varit i Trysil, jävlar vilka goa backar de har där

och långa. Rätt så mycket folk, en sarlig blandning av Norskar,

Danskar, Svenskar, jag, Tommy o Thomas!

Som vanligt började min dag i backen med Pisseri äventyr.

Har lite problem med folk som står och stampar med fötterna

utanför de almänna Toaletterna! Så jag tog mig en tur ut

i skogen.. Vadandes i 2 meter snö och trodde jag skulle

avlida.. Har nog fan aldrig svurit så mycket förut!!

Som tur va så hade ju stegräknar tävlingen börjat idag och

detta äventyr gav mig över 5000 steg! Nu ligger jag på

11313 steg så jag har klarat den första dagen :)

Sitter hemma hos Pappa och hans dama just nu, har varit

här och duschat. Ska strax gå tillbaka till Thomas o Tommy

och äta middag! Blir nog en och annan öl också :) Lägger upp

lite bilder från Lindvallen från igår och från Trysil idag..

Imorgon ska vi till Hundfjället!


Ha en skön kväll



LINDVALLEN





Av Håkan - 10 mars 2009 18:08

Åter igen framför braskaminen men idag efter en dag i backen. Idag har vi varit i Lindvallen o åkt. Kändes att det var ett år sedan jag stod på brädan.. Snacka om mjölksyra i benen! Imorgon ska vi åka i Trysil.. Har aldrig åkt i Trysil så det ska bli spännande. Tommy står för matlagningen idag, just nu sitter jag o smuttar på en Whiskey.. Thomas får ingen för han ska köra imorgon. Blev inga bilder idag för internet funka inte hos farsan idag.. Får se om det går bättre imorgon!Go kväll

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards