En tvåa för tre!

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Håkan - 19 december 2008 16:06

Jag är nu ledig i 3 härliga dagar.. Haleluja!!

Blev förfrågad om att jobba imorgon bitti

men jag sa blankt NEJ, Ska jobba hela Jul veckan

så chefen var nästan värd en örfil över att ställa

en sådan fråga. Tro det eller ej men jag har faktiskt

ett liv utanför jobbet med. Har varit på affären

nyss en sväng och små handlat lite.. Och nu efter

en dusch så sitter jag här igen! Lyssnade av mitt mobilsvar

för en stund sedan, Jörgen hade talat in 2 meddelanden

eller rättare sagt spelat upp nånting han kallar för musik.

Volvo, hus, fru och barn det är då man blir Dansbands

fanatiker.. Det är nog det enda som skrämmer mig

med att skaffa mig ett Svensson liv.. Dansbands sjukan.. Brr!!

Det verkar som det är en förbannelse av

något slag, Jörgen är inte den enda av mina vänner som har

hamnat i detta mörker.. Jimmie är också en av dem.

Kommer fortfarande ihåg första gången det hände, jag åkte med Jimmie

på en tur i hans bil, det var sommar och han vevade ner rutorna.

Det var inget nytt så brukade han göra... Men musiken

hade blivit till något annat.. På högsta volym åkte vi genom samhället

medans jag låg ner i sätet och höll på att dö!!! Hade jag inte varit

så rädd över att få förbannat ont så hade jag öppnat bildörren

och handlöst kastat mig ut!

Den andra resan fick jag med Jörgen och han nuvarande fru

Marie... Midsommar, öl, båt, stereo..Och.. Dansband!!!

Gode gud.. Ingen snabb båt var det heller.. En snipa!

Små puttrandes genom sotekanalen med dansband på högsta volym

så började jag hysteriskt spana efter en flytväst, tanken att börja lifta

med förbi passerande började allt mer ses som något självklart..

Men jag stannade kvar på båten och drack öl tills det slog lock

för öronen. Det var faktiskt den trevligaste midsommarafton

jag har haft trots musiken. Vi la till på Bohusmalmön och hade

en riktigt trevlig dag och kväll! Jag tror att det där med att jag

avskyr dansband har något med min uppväxt att göra...

Kommer ihåg när jag var liten så brukade jag vakna till

Svensktoppen och ljudet från dammsugaren när Mamma

hade städardagar.. Varje gång jag hörde den kombinationen

började jag stor gråta.. Jag skrek som en gris!

Det var något av det värsta jag visste.

Knepigt men så var det :)


Ha en trevlig kväll

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards