En tvåa för tre!

Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Håkan - 18 oktober 2008 15:02

Ja där sitter jag i hallen nästan stum och känner mig lite

dum! Det är tjejkompisen Mickaela som har placerat

mig här medans hon gör något i skrubben!

Lugn gott folk hon rensar upp och städar ;)

Blev bortbjuden på god mat efter mitt tidigare inlägg

idag... När jag var ensam i min vindsvåning!

Hon går mest runt och småmummlar just nu med

en vit pälsmössa på huvudet, och det är inte

utan att det skrämmer mig lite. Har förstått att

jag är lite av en maskott i hennes hem och väntar

förbryllt på vart jag ska bli placerad härnäst!

Spänningen är olidlig!


Hej, hej

Av Håkan - 18 oktober 2008 11:38

Ledig idag, riktigt skönt men vad ska man hitta på tro?

Ska jobba tidigt imorgon igen så det blir inte att

vara uppe sent ikväll. Ibland är jag riktigt uttråkad alltså!

Rätt ensamt här uppe i vindsvåningen..

Saknar kärlek igen... Men ibland de gångerna

den kommer nära så tar jag avstånd!! Va fan är det då?

Har sumpat en del chanser och det känns nästan

som om det är slut på dem!!

Men antar att det är en vanlig känsla

bland oss singlar ibland, man har sina dagar!

Pratade nyss med min Bror, vi brukar prata rätt mycket

han och jag. Han är ju hemma igen nu efter att

ha varit på behanlingshemmet.

Han berättade att han hade varit hos Mormor igår

och hittat ett gammalt kassettband som jag

hade spelat in när jag var 12 år.. Kommer ihåg det,

jag brukade spela in Mormor i smyg när hon pratade..

Mormor är en överdrivet religiös människa eller

ett gudsbarn som hon brukar säga, en traktat soldat!!

Kommer ihåg när jag var liten och var med henne

och hennes nye man på uppdrag från gud..

Vi åkte runt i en röd Volkswagen K70 och så fort

Mormor såg någon efter vägen så slängde hon ut en traktat!

Säg vad jag inte har varit med om på dessa färder!

Tält möten långt uppe i Norge och tokiga möten

med Amerikanska predikanter... Helt hysteriska!!!

Jag gick oftast ut när det blev för mycket..

Särskilt när Mormor sprang upp på scenen och tokdansa,

skrek och grät, talade i tungor och slog handflatorna så hårt

mot varandra så hon var tvungen att hoppa jämfota över golvet

istället! Kommer ihåg på ett tältmöte när jag gick ut

och satte mig för Mormor hade tagit över scenen igen,

så satte jag mig brevid en man som satt och söp i en lerig

grässlänt.. Hans slöddriga tal och värderingar blev för

mig konstigt nog helt begripliga och normala

när han frågade mig vad det var för tokiga folk i

tältet samtidigt som han skakade på huvudet

när det ekade JESUS!!! runt de Norska bergen!!

Man kan fråga sig hur jag gång på gång kunde

luras med i den röda Volkswagen K70 utan att ana

vad som väntade.. Jag var inte ensam om detta,

så fort min Bror Andreas blev gammal nog att följa

med så var även han rekryterad.. Där satt vi på

en varsin bänk och blev våldsklappade och nypna i

kinderna av dessa hysteriska människor!

Och jag var oerhört tacksam att jag inte var ensam!!

Jag tackar min Bror för denna ofrivilliga uppoffring.

Jag tackar även min Mormor för en upplevelserik

uppväxt!


Hej, hej



Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards