En tvåa för tre!

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Ledig igen

Av Håkan - 16 september 2009 12:22

Ja jag gjorde ett jäkla krafttag igår kväll och gick o arbetade.

Ja, krafttag var väll o ta i, hade en R-Tur och fick gå till en

annan avdelning.. Det var lugnt där och jag tog inte ut mig så mycket.

När kl. var 20.00 fick jag gå tillbaka in till oss igen och då låg i stort sätt

alla i säng! Kan väll mer eller mindre säga att det var lättförtjänta pengar igår.

I morse vaknade jag med ett asgarv, det var ett tag sedan, har vaknat

förut och hysteriskt asgarvat som om jag hade rökt på.. Men det var lite

mildare imorse. Undrar vad fan det är för något? Det är ju knappast normalt, eller?

För några år sedan på den gammla goda tiden när jag hade sällskap i sängen

oftare så brukade detta hända med jämna mellanrum.. Kanske just därför

jag nu för tiden ligger ensam, rykterna går väll!? Kan nog erkänna att det

bör nog kännas skrämmande att vakna upp brevid någon som hysteriskt

ligger och skriker av skratt.. Och som dessutom inte vet vad han skrattar för!!

Fast det är klart.. Hade ju varit värre om jag låg och stor grät.

I natt drömde jag riktigt läskigt..

(Inte därför jag skrattade får jag hoppas)

Det hela började med att jag gick efter en gata..

Vinden blåste friskt, höstlikt som idag under en grå himmel

vandrade jag ensam genom ett dött samhälle. Känslan av obehag

fick min själ att rysa, en bit bort kunde jag börja höra röster..

Arga röster, skrikandes med avsky som kvävde röster med inslag av rädsla.

Ju närmre jag kom, ju tydligare insåg jag allvaret och våldet.

Stenar som kastades mot en grupp människor som ihopkurade försökte

skydda sig själva. en ung man i min ålder flyr och springer sin väg mellan några

byggnader. I hans hälar rusar ett gäng efter med påkar, stenar och knivar.

Av någon anledning befinner jag mig plötsligt brevid den jagade mannen.

Vad han säger kan jag inte förstå, orden saknar mening.

Gänget som jagar har nu hunnit ikapp och skriker samtidigt som de försöker att slå.

Jag försöker skydda mannen genom att parera slag med mina armar och knän.

Gänget kan jag inte heller förstå, eftersom även deras ord saknar mening.

Bara svarta blickar som tränger igenom ens själ med skällande vidöppna dräglande

munnar. Jag träffas några gånger av påkar och stenar,

en blandning av rädsla och smärta gnager mig.

Med ord försöker jag rädda oss men ingen verkar förstå mig heller..

Efter en stund är vi jagade igen, springades efter samma gata som jag först gick.

En bit fram ser vi en massa människor, sårade och svaga.. Jag vänder mig om

och tittar ner längst gatan, där möter min blick en stor grupp fientliga människor.

Ingen utav dem rör sig, utan de bara står där och stirrar...


Sedan vaknar jag, brukar drömma knepigt men detta var lite läskigt faktiskt.

Lite skillnad mellan att vara i drömmen och att förklara den.

Känslan var att samhället hade delats upp i två grupper och att den ena

gruppen drevs ut med våld. Jag verkade inte tillhöra någon grupp eftersom

jag inte förstod någon av dem men jag valde gruppen som drevs ut.

Vad fan betyder det då? Har det med svaghet att göra? eller handlar det bara

om rätt eller fel? Att jag helt enkelt är en god man? Vilka funderingar alltså!?

Det kanske helt enkelt bara var en dröm utan betydelse.. Jag har sett för

mycket på film helt enkelt.


Ha en bra dag




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Håkan - 8 januari 2016 10:55

Då var 2015 ett minne blott och vi siktar mot ett bättre 2016? Året kunde dock inte ha börjat bättre för oss här hemma, den större lägenheten som vi sökte är nu vår! Nu längtar vi till förbannelse tills vi får flytta till vårt 4 rum och kök. Efter ju...

Mys

Av Håkan - 2 oktober 2015 16:13


Fredag igen och ledig helg!Detta betyder dock tyvärr också att det snart är dags för Charlie att åka till sin pappa. Denna vecka gick verkligen fort, hade gärna haft kvar Charlie men nu är det som det är!Vi ligger iallafall här i sängen alla tre och ...

Av Håkan - 28 september 2015 11:46

Då var helgens arbete äntligen över och vi ser framemot en ledig nästa helg! Försöker samla energi till att åka och träna sedan, tänkte komma igång igen efter 2 års uppehåll... Har iallafall tränat i 3 veckor nu! Ska försöka att ta i tu med lite städ...

Av Håkan - 28 september 2015 00:40

Det har gått över ett år sedan jag skrev sist... Mycket dåligt, jag vet!I det "senaste" inlägget jag gjorde så hade vi haft en kanon fin sommar och badat nästan varje dag! I år kan man dock inte skryta om sommaren som varit... Badat har man dock ändå...

Av Håkan - 9 juli 2014 12:41

Då var årets första dopp avklarat, det var 2 år sedan sist och den här gången hade jag med mig en större badkruka än mig själv ner i vattnet! Charlies första dopp i havet någonsin var minst sagt både vågligt och högljudt! Vi karlar vet ju alla att vi...

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards