En tvåa för tre!

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Håkan - 3 januari 2009 12:32

Som tidigare nämnt så var jag nu på väg att ringa pappa

efter att ha smällt sönder min Farmors toalettstol!!


Det gick några signaler innan han tillslut svarade med

en nyvaken röst.. Detta var inte bra alls...

Jag drog min vita lögn om badsaltsburken och

inväntade någon form av reaktion..

Några svärord passerade.. Ja det får vi lösa imorgon.

Svarade han irriterat!

Ja men Farmor är uppe och behöver gå på toaletten.

Svarade jag. Vad som sades i andra änden på telefonen nu

har jag förträngt.. Ja jag får komma upp då.. Svarade han,

åter igen följt av en lång rad svärord.

Jag förberedde mig för fullt på att lokalisera olika flyktvägar

som jag kunde ta om något skulle gå fel medans jag väntade.

Efter en stund kom han.. Inte med solsken i blick snarare med

eld i blicken!!!

Hur fan lyckades du med detta?? oj,oj,oj...

Men det är fan imej alldeles slut!!!

(Detta är en vanlig replik hos min Far)

Jag drog till med åter en smart lögn och sa att jag hade slagit

i tån i dörrkarmen och blivit arg, därefter smällt igen dörren

så hårt att badsaltsburken fallit ner i toan...

Det lär ha varit en jäkla smäll det.. Svarade han!

Du har inte gjort något annat?

Jag skakade nej med huvudet och såg ovetande ut.

Pappa hade med sig plastic pudding och började skruva loss

toaletten från golvet.. Till bådas förvåning fann han en massa

papp rester ifrån smällarna där under..

Vet inte hur det gick till men helt plötsligt befann jag mig

i hallen hållandes i dörrhantaget och var på väg ut!

Där snackar vi blixten.. Har nog aldrig varit så snabb förrut!

Ett grymtande följt av världens alla svärdomar

hördes inifrån toaletten. Det verkade grönt att smyga sig in igen.

Efter att provisoriskt ha plastat ihop toaletten igen reste han sig upp

och jag hörde en smäll därinifrån! Pappa hade nu slagit i huvudet

i badrumshyllan påväg upp. Ett jävulusiskt vrål följt av att han stod

och flåsade med rödsprängda ögon i hallen och illstirade på mig

gjorde att jag återigen greppade dörrhandtag och denna

gången sprang jag ut. Efter några minuter vågade jag mig in igen..

Dagen efter så åkte vi på tolett shopping som jag självklart

fick betala.. Det var sista gången jag köpte smällare!

Och tur är väll det, vem fan vet vad jag mer hade smällt sönder

under min uppväxt annars!


Hej, hej


Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards