En tvåa för tre!

Alla inlägg under april 2009

Av Håkan - 9 april 2009 12:27

Har varit på LEAN Projekt i 3 dagar och jobbar första dagen

på avdelningen idag. Gissa vad!? Jodå magsjukan har kommit in här med!!!

Jobbade till 13.30 idag men får tyvärr stanna till 21.30 ikväll.

Personalenheten ringde precis när jag satt och undrade vad för rubrik

jag skulle ha till detta inlägg. Rubriken föll sig naturligt och kan inte

passa bättre än så. Nu fattas det bara att jag själv ligger i Påsk!

Får hoppas på det bästa, att jag klarar mig men magsjukan drar sig till mig

som en fluga till en hög med skit! Känner mig lite sliten fast jag inte

har varit inne o jobbat på avdelningen. Har varit långa dagar ute här i salen

fram till 17.00 har vi haft projektet förutom igår då avslutade vi runt 15.30

Vi fick in ett påskägg idag full med goda godisar som luktar så gott här brevid.. Men jag vågar fan inte äta dem.. Har ätit 2 kokta ägg och 1 banan

idag.. Bör nog äta något mer innan jag avlider!


Ha en trevlig kväll

Av Håkan - 7 april 2009 22:31

Nu börjas det, min lägenhet håller på att förvandlas

återigen till en bastu! Varje år samma sak "Grillplats Långelid"

att försöka sova i detta är en imponerande insats!

Förra året köpte jag mig persienner så jag kunde stänga ute

det brinnande helvete som skiner utanför min balkong

från tidig morgon till sen kväll! Missförstå mig inte, jag har världens

läge här.. Men jävlar i min själ!! Att bjuda in någon här på sommaren är

rena tortyren.. Får mig nästan att framstå som elak!

Visst har det blivit lite bättre med persienner

men fortfarande är det äckligt varmt.

Idag har nog varit den varmaste dagen på länge.

Tog mig en liten promenix efter jobbet, kändes nästan som det

var åska i luften! Hade såklart min vinter jacka på mig och tog vägen

om konsum på vägen hem. Spelar ingen större roll vilken tid på året

det är men brukar inte ha något annat än en T-Shirt under,

(varmaste jackan i Sverige) måste lära mig detta någongång..

Gå inte in någonstans med den jackan! Antar att jag under detta året

har fått stämpeln "Svettlurken" i samhället! Ett rent helvete när man

står i kö till kassan och man har en kraftig svettning i ansiktet.

Svärandes inombords stressar man upp sig och hoppas på att den som står

framför en är snabbare än den tidigare.. Tusen ögon stirrar och man nästan

hör dem tänka "Hem och ta en dusch ja"

Dags att börja använda vårjackan jag köpte nyligen!

Men visst är det härligt nu när våren närmar sig, snart är sommaren här

och man blir återigen tvungen att övernatta på

balkongen då och då..

Det positiva är ju ändå att man får gott om frisk luft!

Och så kan man ju bada igen:)

Nej tiden rinner iväg, dags att sova.


Godnatt

Av Håkan - 6 april 2009 18:16

Så var den efterlängtade klassfesten över!

Men inte bakruset.. Igår var ett rent helvete!!

Var länge sedan jag var så dålig.. Usch!!

Men det var det värt, hade iaf kul och det var

super skoj o träffa klasskompisarna..

Själv har jag nog inte förändrats så mycket antar jag,

var lika dan på festen i Lördags som jag var när jag gick i 9:an!!

Hoppas jag inte skämde ut mig allt för mycket!?

Lite ångest har man väll för vissa saker men det hör till,

man är ju trots allt glad i vågen och kärleksfull och det är

ett gott tecken.. Hrm! Jimmie kom hit på Fredag kväll

vi drack några öl såg på film och snacka skit..

Sedan kom Lördagen.. Vi tog våran första grogg runt halv 2

och så fortsatte det i 12 timmar framöver. Vi var på förfest

hos Sofia som gick i våran klass i Munkedal. Där träffade vi också

Anna, Henrik, Jocke och Charlotte. Det var mycket trevligt och

tur hade vi att solen tittade fram, blev kanon väder!

Sedan när klockan närmade sig 18.00 drog vi iväg

till Torreby. Där fick vi välkomstdrink och vi minglade lite..

Såklart åkte jag nästan direkt dit över att ha ersatt innehållet

i mitt glas med Jimmies sprit..

Jag svepte glaset mitt framför ögonen på servitrisen innan

hon hann ta det.. Blev tvungen o gå och be om ursäkt

över mitt uppförande nästan direkt eftersom jag skulle köpa mig en öl!

Maten gick fort ner men kan tyvärr inte tala om vad vi fick men på

inbjudningskortet stod det att det var buffe' med medelhavskänsla.

Efter det var det "tyvärr" dansgolvet som gällde.. Att man aldrig lär sig!!!

Vill inte gå vidare in på det.. Men antar att det var rätt skrämmande!

Ber så hemskt mycket om ursäkt för övrigt om jag skrämde någon eller

om någon kännde sig stött på något vis! Jimmies bror hämtade oss

runt halv 2, stackarn såg rent förskräckt ut! När vi väl kom hem

Så hände något lustigt.. Jimmie försvann spårlöst i trappuppgången!

Jag gick först men var tvungen att lägga mig på golvet pga en skratt

attack.. Jimmie gick förbi och gick upp.. Bara jag hade nyckeln.

När jag kommer upp är han inte där!? Jag låser upp dörren och ropar,

inte någon Jimmie! I ren panik ringer jag Jimmies bror som antagligen

inte tog detta på allvar och samtalet avslutades ganska snabbt.

Jag ringer då min egen bror för stöd i denna skumma situation..

Ingen lycka där heller mer än "Ja,ja godnatt"

Efter många funderingar och ropande så vågar jag mig upp till

The Twilight Zone igen.. Och mycket riktigt Jimmie hade återvänt

och var inne i lägenheten.. Tyvärr hade inte han eller någon aning om hur

detta gick till.. Men efter närmare eftertanke så borde det ha varit

så att jag glömde låsa dörren när vi åkte.. Han gick in och låste..

Sedan glömde han hur han kom in!! Jag fattar därimot inte

hur jag kunde glömma låsa dörren.. Så jäkla noga som jag är med det!

Men man var helt enkelt jäkligt rund under fötterna!

Tackar alla för en trevlig återträff :)


Go kväll

Av Håkan - 3 april 2009 11:39

Ja det är det.. Även om det bara är en halv timme!

Har inte så länge kvar o jobba, slutar 14.00 idag.

Imorgon är det klassåterträff :D fan så skoj.. Hoppas jag!

Jimmie kommer ikväll och vi åker dit imorgon tillsammans.

Hoppas nu det är många som kommer, iaf ifrån klassen.

Hoppas inte jag var för bråkig i skolan så någon ska ta ut sin hämnd!?

Möjligen om någon gammal lärare dyker upp då ligger jag

säkert risigt till.. Hade det varit tillåtet att aga barnen i skolan

så hade jag blivit agad varje dag!! Hoppas nu bara man klarar sig från

magsjukan.. Fan vad hemskt om den skulle bryta ut imorgon på festen!

Ger mig fan på att jag blir ihågkommen då! Nej det går säkert bra

vi har ju ingen här inne som har fått det och jag är överdrivet

noga när jag går utanför avdelningen. Idag jobbar jag med Ulf och

Lena från avd 4.. Hon är här på R-Tur. Har en bra dag på jobbet

idag, det är lugnt förutom ropet nere i korridoren.. Trodde det

skulle vara en sovardag där nere idag men hade jäkligt fel.

Kanske en promenad idag efter jobbet med Lisa om det inte börjar

regna!


Ha en bra dag

Av Håkan - 1 april 2009 13:36

Kom hem nyss från en underbar promenad!

(Helt otroligt att jag skrev det där)

Solen skiner och det är varmt o skönt ute idag :)

Våren är här igen.. Hurra!!!

Ska gå och jobba om 20 min, inget större hurra

över det men är ledig imorgon igen.

Nej nu är det dags o göra sig iordning och gå!


Ha en fin kväll


Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards