En tvåa för tre!

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Badkrukan

Av Håkan - 29 juni 2010 10:19

Verkligen sant.. Ännu ett år har gått och det är

ju dags att börja bada sig igen så smått..

Har börjat mer och mer komma till insikt

att man blir fegare med åldern (Nu verkar ju inte det gälla alla).

Var iväg efter jobbet igår med Michaela och sola i Bovallstrand..

Bada hade jag redan intalat mig själv att låta bli..

Skönt i solen och jag studsade runt som en

lammkotlett på grillen. Rakt nedanför såg jag två äldre

damer som med bestämda steg gick mot vattnet,

jag låg en stund och "spanade" innan jag bestämde

mig för att inta årets första dopp.. Kunde de bada

så kunde fan jag också!


Så fan heller: tänkte jag när jag klev i vattnet

för att känna på det!

Men jag kunde ju knappast vända och fega ur nu när

de hårdhudade vinterbadarna låg och guppade på vattenytan.


- Är det kallt? Frågade de när jag hade stegat ut tillräckligt

mycket för att kulorna skulle hamna under vattnet.


Här kunde jag ju faktist inte ljuga.

(Mimiken var allt för avslöjande)

 

Så in i helvete! Svarade jag: Med något sorts kramp

aktigt utspel.


- Herregud, det är ju 20 grader i vattnet, pojk!!

- Inte en chans! Svarade jag..


Jodå, vi har kollat det. Hade med oss en termometer.


Vid det här laget hade jag redan börjat gå mot stegen

för att ta mig upp!


(Som om jag inte kände mig mobbad nog!!!)


- Har du redan badat klart!? Du har ju knappt doppat dig!?

- Jodå det har jag, hela kroppen.. Men det får räcka!


Medans jag gick upp hörde jag allt hur

de äldre damerna skrattade.. GRRRR!!


Nej det får allt bli varmare i vattnet innan badhjälten

dyker i på riktigt!


Solade resten av tiden för att få upp värmen igen!


Kanske ska ta och lägga mig på balkongen och jobba

på den röda färgen igen, en stund innan jag ska gå och jobba.

Det låter som en bra ide!


Ha en fin dag där ute..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Håkan - 8 januari 2016 10:55

Då var 2015 ett minne blott och vi siktar mot ett bättre 2016? Året kunde dock inte ha börjat bättre för oss här hemma, den större lägenheten som vi sökte är nu vår! Nu längtar vi till förbannelse tills vi får flytta till vårt 4 rum och kök. Efter ju...

Mys

Av Håkan - 2 oktober 2015 16:13


Fredag igen och ledig helg!Detta betyder dock tyvärr också att det snart är dags för Charlie att åka till sin pappa. Denna vecka gick verkligen fort, hade gärna haft kvar Charlie men nu är det som det är!Vi ligger iallafall här i sängen alla tre och ...

Av Håkan - 28 september 2015 11:46

Då var helgens arbete äntligen över och vi ser framemot en ledig nästa helg! Försöker samla energi till att åka och träna sedan, tänkte komma igång igen efter 2 års uppehåll... Har iallafall tränat i 3 veckor nu! Ska försöka att ta i tu med lite städ...

Av Håkan - 28 september 2015 00:40

Det har gått över ett år sedan jag skrev sist... Mycket dåligt, jag vet!I det "senaste" inlägget jag gjorde så hade vi haft en kanon fin sommar och badat nästan varje dag! I år kan man dock inte skryta om sommaren som varit... Badat har man dock ändå...

Av Håkan - 9 juli 2014 12:41

Då var årets första dopp avklarat, det var 2 år sedan sist och den här gången hade jag med mig en större badkruka än mig själv ner i vattnet! Charlies första dopp i havet någonsin var minst sagt både vågligt och högljudt! Vi karlar vet ju alla att vi...

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards