En tvåa för tre!

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Håkan - 13 juni 2010 23:12

Kvällen har nått sitt slut och midnatt inväntas..

Här går det med stormsteg!

Ledig imorgon så jag behöver inte hoppa i säng än.

Kvällen på jobbet gick bra men kunde ju haft roligare.

Usch, vad jag är negativ!! Förlåt mig.. Ska skärpa mig!

Hoppas på lite sol imorgon så jag gotta mig lite under den.

Men det blir säkert regn och rusk!


Då var jag där igen.. Negativ!!!


Ska jobba på något gladare tills nästa inlägg!


Hej hopp.. I mina kalsonger ligger en varm snopp!

Av Håkan - 13 juni 2010 12:39

Jag står där som många gånger förr,

stirrandes ut över vattnet..

Idag blåser det inte som det brukar göra,

det är rätt vind stilla.. Vattnet ligger likt

en spegel och det är nästan helt tyst..

Det enda ljud jag hör är av mina andetag..

Idag känner jag ett lugn i kropp och själ.

Inte som andra gånger då jag bara har kastat mig ut,

ner från det här berget.. Sjunkit ner i djupet

och låtit vågorna sluka mig.. Men inte idag.

Även om lusten att ta ett steg ut finns där inom mig,

Så små skrattar jag lite för mig själv och tittar ut

mot horisonten.. Det finns inte något land i sikte

så långt ögat kan nå..

Här skulle jag kunna stå hela dagen,

stanna i tiden och bara finnas just nu.

Just nu i detta ögonblick.. Jag drömmer mig bort.

Jag har alltid varit en drömmare.. Levt i någon

sorts fantasivärld.. Format mig själv och min

omgivning till något som inte existerar..

Man ser det man vill se och hör det man vill höra,

Läppar som rör sig men inga ord kommer ut,

ögon som ser men blickar som är blinda...

Utan smak och doft. Med fördömda själar

har vi en lång väg att vandra, längst vägen

mötas av det som anses vara gott eller ont..

Den fria viljan tillåter oss att välja..

Inga måsten eller du ska..


Vad jag vill komma

med det här har jag ingen aning om,

jag är en tänkare och dagdrömmare.

Om tankarna eller dagdrömmarna har någon

betydelse eller inte.. Det kan diskuteras!


Har bloggtorka och inte något vettigt att skriva..

2 timmar kvar sedan jobba kväll igen..

Ledig imorgon iaf.. SKÖNT!


Ha en fin eftermiddag/Kväll




Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards