En tvåa för tre!

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Håkan - 16 augusti 2008 12:49

Efter snart 2 veckors ihärdigt regn och med tron på en ny syndaflod så har ett mirakel skett!!! Önskan av att solens varma strålar

åter igen ska ge mitt blekfeta ansikte färg är nu här.

Sommarvärme!!!! Så skönt och så glädjande... Så varför sitter jag då här

med persienerna neddragna framför datorn?!

1 timme kvar tills jag börjar jobba, Nej ut på balkongen med dig!!

Av Håkan - 16 augusti 2008 11:06

De flesta av oss "Killar" kommer väll ihåg mopedåldern!

Man var 15 år och hade ett trimmat vrålåk.

Man skröt med kompisarna om hur fort den gick

och man kunde inte förstå vad de där sura

gubbarna i grannskapet störde sig på!

Nu är jag en av "de där"!! Känns ibland som om jag hette

Kurt-Rune och var 70+ ! Tankar som ofta slår mig när de

passerar nedanför min balkong är... Går moppeden fortare

om man drar in kopplingen ett flertal gånger medans man

gasar på fullvarv när man kör? Eller om man håller in tutan

under hela körsträckan är man då rolig?

Svar: Nej! Inte alls.

Något som förvånar mig är också att även nu i denna tid

i nästan varje moppedgäng finns en trött stackare som kör med

en gammal Crescent. Som förbryllat åker fram och tillbaka en hel kväll

och letar efter sina snabba polare.... Föräldrar SKÄRPNING!!

Detta fenomen sker oftast sent om sommar kvällarna när det har

varit som varmast på dagarna, när man har alla fönster i hela lägenheten

på glänt för att man över huvudtaget ska kunna sova inne för man

ska upp tidigt och jobba!! Det är då det slår mig som en blixt från

en klar himmel, jag börjar inte bli gammal och grinig....


Men ibland önskar man bra gärna att man var 15 igen!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards