En tvåa för tre!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Håkan - 11 oktober 2010 10:30

Sedan får jag vara ledig i 2 dagar  

Blev 7 "underbara" arbetsdagar på rad när jag

jobbade den här helgen.. Börjar 16.00 idag och imorgon

börjar jag 14.00


Har tydligen varit riktigt kallt inatt, var bra kallt

igår morse också när jag jag gick till jobbet.

Men det är klart, vi närmar oss ju November månad.

Det går så jävla fort.. Snart jul!!?

Kämpar för att inte hamna i depressions träsket..

Farligt nära men jag tackar Gud för att jag har ett jobb att gå till!

Att man har något som ger en mening...



Även om man får upprepa varje mening hela tiden när man är där!


Man är bra trött i huvudet när man kommer hem..

Det är kanske därför man är som man är när man kommer hem?

Kanske inte är nära någon depression.. Kanske bara är jävligt

sliten? Undrar hur det ska gå när vi ska börja med S1 turerna?

De har tydligen bestämt att vi ska jobba 7.00 - 21.30

en utav helgdagarna.. Är vi inte där tillräckligt?


Jaha!! Nu förstår jag, varför ska man ha fritid?


Helt rätt! om man nu har ett jobb, varför inte vara där hela tiden?

Kanske Sotenäs kommun även borde ställa baracker på

utsidan där vi kan sova? Om vi nu i framtiden får sova?


Jag menar, inget är ju omöjligt med tanke på att de vill

att även en 7.00 - 21.30 tur ska läggas på schemat

även på Jul!!?


Hej Tomtegubbar!! Kan nog utnyttja min balkong på

någotvis även om den nu är röd!


Ja Tack, det får gärna hända något positivt snart  



Nej nu ska jag inte gnälla mer...




 

 

Ha en fin dag...


Av Håkan - 9 oktober 2010 12:25

Sitter och väntar på att klockan ska gå...

Jobbar kvällen och börjar 16.00

Kunde ju haft en roligare Lördag utan jobbet.

Imorgon börjar jag 7.00 så det blir att försöka somna

i tid ikväll.. Skulle ha varit ledig den här helgen men

tog den för en arbetskompis.. Jag får bli ledig Fre, Lör, Sön

i slutet på månaden så det är ju bra!

Ska försöka göra ett ryck och ta disken innan jag börjar jobba.

Skönt o slippa se den när jag kommer hem..


Det är ju ingen annan som tar den!


Jag får önska er en Mysig Lördag!


 

Trevlig helg...

 

Av Håkan - 8 oktober 2010 14:36

Så målas nu min balkong... Alla balkonger på

vindsvåningarna här på Långelid har målats.


Borta i A huset slängde de på en senapsgul färg..

B huset fick en svart balkong..

Närmast mig i C huset blev den bajsbrun..

Och min balkong bestämde de sig för att måla RÖD!!!!??


Ger mig fan på att de är färgblinda eller något och tror att

de har målat alla balkonger i samma färg!?



Jag gissar även på något av följande alternativ:


1. Någon har sett min illröda näsa efter slipningen jag

gjorde i duschen, så detta är helt enkelt ett personligt angrepp.

 

2. Hyresvärden tycker jag har bott på tok för länge i min

vindsvåning och hoppas nu att jag inte står ut med

färgkombinationen.. Och kommer därför att flytta!

 

3. Eller så är det så att de helt enkelt gillar att jävlas.

Och hoppas på att de som bor i A,B,C husen

ska peka bort till mig och säga: Jävla tur att vi inte bor i D huset.

och helt enkelt nöjer sig med färgen de har fått.

( 3 hushåll mot 1 = Sotenäsbostäder vinner)

 

Hade ju inte varit fel om vi fick välja färgen själva!

Det är ju trots allt vi som ska bo här.. Att stega ut

och få se en röd balkong mot en gräddfärgad fasad

kommer nog att ge mig huvudvärk varje gång!


Jesus!!! Säger jag bara!




Hej o Hå...

Av Håkan - 7 oktober 2010 20:28

och ett nytt offer föll för min mobilkamera.. Kermit!

Stackars sate som förbryllt försökte ta sig över vägen med

livet i behåll... Och så kommer jag mitt i detta äventyr

och blixtrar med kameran hej vilt!


Hade han kunnat tala hade han nog skällt ut mig!



 

 

Här är han när han morrar åt mig!


  


Och här flyr han från mig...


  



God Kväll! 

Av Håkan - 5 oktober 2010 14:19

Så sitter jag här som så många gånger förr

framför min sega dator! Jag små svär när den

drar igång med sitt ylande så fort man rör musen..

.... Ja... Hade det inte varit en dator jag snackade om

så hade allt var som det ska!


Mat ja.. Idag lagar jag vad kylskåpet har att erbjuda,

som inte alls är mycket... Men något har jag tänkt ut!

Blir någon form av Matjesillsallad eller kanske passar

bättre att kalla den för "Gubbröra"..

Solen skiner utanför och jag hade tankar om att ta en

promenad efter duschen jag tog.. Men jag får vackert

vänta till mörkret faller pga att jag fick någon knasig ide..


Fråga mig inte varför men jag fick helt plötsligt för mig

att jag skulle avlägsna död hud på snoken (Alltså näsan!)

genom att slipa på den... Nu är näsan illröd och sårig

samt doppad i gräddfil.. När vi "män" för engångskull tänker

på att vårda vårat yttre så blir det bara värre!

Därför avvaktar jag att ta promenaden till senare,

så slipper jag gå och svära för mig själv när jag inbillar

mig att alla stirrar på min röda näsa.


Nej nu ska jag återgå till Gubbröran!


Tack o hej,

från lilla röda näsan o mej....

 


 

Av Håkan - 3 oktober 2010 11:22

Se där ja, det går med storsteg mot Julafton!

Då vill jag passa på att säga grattis till min Far

som älskar juletider mest av alla  


Här regnar det just nu och blåser..

Det är absolut höst!

Väntar på att gå o jobba, börjar 16.00 idag!

Sedan är jag ledig Mån & Tis...


Har väl inte så där jätte mycket att skriva om

men tänkte iaf skriva några rader..


Ha en fin dag...

 

Hade en sån där R(öv)-Tur här om kvällen

och hamnade på Bankeberg igen, där jag återigen

var tvungen att fota utsikten.. Tyvärr blev bilderna

lite suddiga..


  


  



Presentation

Min Musik

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i Bloggen

Gästbok

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 En vän
 En främling

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards